ZASADA KONSTRUOWANIA

Na tej zasadzie studenci mogą konstruować swoje programy studiów w oparciu o m.in. kursy przedmiotów, koncentrujących się na szczegó­łowych aspektach relacji rodziny, szkoły i gminy (uwzględnia się tu wie­lorakie konteksty: bilingualny, rasowy, związany z niepełnosprawnością, niepowodzeniami szkolnymi, itd.). Student zainteresowany danym zagad­nieniem może wypełnić swój program wieloma przedmiotami, poz­walającymi czasem niezmiernie głęboko wejść w pasjonujący temat, pozyskując specjalistyczne przygotowanie w określonym zakresie. Ame­rykańska oferta, dotycząca związków i współpracy środowisk, takich jak rodzina, szkoła i społeczna wspólnota, głównie w porównaniu z ofertą polską a także holenderską, jest ogromnie bogata i interesująca. Jak wynika z badawczych analiz, z owym bogactwem wiąże się spe­cyficzne zorientowanie amerykańskich studentów, objawiające się w ich podejściu do własnego profesjonalizmu. Wraz z tym wielokierun­kowym przygotowaniem w zakresie współpracy rodzina-szkoła-gmi­na, kształtuje się przekonanie o wysokim wyspecjalizowaniu, które przekładać się może na wyłączne roszczenie do wiedzy eksperckiej.

Witaj na moim blogu! Jestem nauczycielką w Liceum, wiem jak ważna dla człowieka wchodzącego w dorosłość jest wiedza jaką posiada. Serwis poświęcony jest edukacji o rozwojowi. Jeśli podobają Ci się artykuły jakie tutaj zamieszczam to zapraszam do śledzenia serwisu na bieżąco!

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Wszelkie prawa zastrzeżone (C)