WYRAŹNA OPOZYCJA

Zaznacza się bowiem wyraźna opozycja pomiędzy dobrym i złym obliczem tego świata, po­między poprawną i naganną współpracą. W ramach tej opozycji wyba­wianie od złego, zastępowanie zła dobrem odczytywać można jak naturalną konsekwencję misji. Przy czym owo „dobre” jest tu partner­stwem, pojmowanym przez badanych jako rodzaj ładu, oczekiwanego porządku. Naprawianie rzeczywistości współpracy rodzina-szkoła- -gmina, stające się wstawianiem rozwiązań, apriorycznie uznanych za prawidłowe, w miejsce wadliwych jest totalizującą praktyką, w dyspo­zycji do której można dopatrywać się cech dawnego porządku. Misyj­ność, widoczna w nastawieniach polskich badanych, może być wróżbą jego samoodtwarzania się pod szyldem partnerstwa edukacyjnego i de­mokratyzacji.Całości dopełnia fakt, że misyjność ta przenika i zarazem buduje na­stawienie na profesjonalizm i autonomię nauczyciela, który okazuje się być bardziej pretendowaniem, bazującym na statusie akademickim i prawnym, niż na rzeczywistym przygotowaniu do współpracy.

Witaj na moim blogu! Jestem nauczycielką w Liceum, wiem jak ważna dla człowieka wchodzącego w dorosłość jest wiedza jaką posiada. Serwis poświęcony jest edukacji o rozwojowi. Jeśli podobają Ci się artykuły jakie tutaj zamieszczam to zapraszam do śledzenia serwisu na bieżąco!

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Wszelkie prawa zastrzeżone (C)