SZCZEGÓLNE MOŻLIWOŚCI

W takich przypadkach połączenie sił obu stron daje szczególne możliwości. Nauczyciel i rodzic mogą ustalić i re­alizować wspólną strategię postępowania wobec dziecka. Pamiętam sytuację, gdy moja córka w drugiej klasie zniechęciła się do nauki z powodu trudności z pisaniem. Wspólna strategia moja i nauczy­cielki, polegająca na zachęcaniu dziecka do wysiłku oraz dostrzega­nia jego starań i najdrobniejszych nawet postępów, bardzo szybko przyniosło pożądane efekty. Sądzimy, że większość dzieci, które trafiają ze swoimi trudnościami do Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej nie potrzebowałaby pomocy specjalistów, gdyby otrzymała ją w odpowied­nim momencie od rodziców i nauczycieli. Ważne jest, aby tym, co połą­czy partnerów w wychowaniu dziecka, było nie tylko dążenie do wywierania wpływu na jego zachowania w określonym kierunku, ale także szacunek dla jego godności, uczuć, potrzeb. Sprzymierzenie naj­ważniejszych osób przeciwko dziecku, wspieranie się w oskarżeniach, pretensjach i zarzutach wobec niego, wywieranie presji z obu stron jest zawsze niszczące dla dziecka: pozbawia je oparcia i pomocy, dziecko nie ma się dokąd schronić.

Witaj na moim blogu! Jestem nauczycielką w Liceum, wiem jak ważna dla człowieka wchodzącego w dorosłość jest wiedza jaką posiada. Serwis poświęcony jest edukacji o rozwojowi. Jeśli podobają Ci się artykuły jakie tutaj zamieszczam to zapraszam do śledzenia serwisu na bieżąco!

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Wszelkie prawa zastrzeżone (C)