RÓŻNE TRUDNE ZACHOWANIA

W tym miejscu warto się zastanowić, jak takie traktowanie rodzica faktycznie wpływa na jego relacje z dzieckiem!Nauczyciele nie wierzą, że są ważni dla uczniów i że mogą wywrzeć istotny wpływ na ich wychowanie. Różne trudne zachowania uczniów biorą do siebie, podejrzewają też rodziców o podważanie ich autoryte­tu. W jednej ze szkól społecznych opracowano regulamin dla rodzi­ców”, w myśl którego, do obowiązków rodziców należało „budowanie autorytetu nauczycieli”!Nauczyciele często w poczuciu bezradności oddają rodzicom odpo­wiedzialność za własną relację z dzieckiem. Prowadzi to do różnych perturbacji. Rodzice w takich sytuacjach czują się jeszcze bardziej bez­radni – bo i cóż mają robić, jak mają chronić granice i autorytet nauczyciela!? Często jednak „podnoszą piłkę rzuconą na ich pole” i pró­bują spełnić oczekiwania nauczyciela. Chcąc wywrzeć wpływ na dziec­ko, muszą się uciec do „specjalnych środków”.Matka 12-letniego chłopca słysząc od nauczycielki, że jej syn „zacho­wuje się lekceważąco, pyskuje i robi głupie miny”, wpadła w popłoch.

Witaj na moim blogu! Jestem nauczycielką w Liceum, wiem jak ważna dla człowieka wchodzącego w dorosłość jest wiedza jaką posiada. Serwis poświęcony jest edukacji o rozwojowi. Jeśli podobają Ci się artykuły jakie tutaj zamieszczam to zapraszam do śledzenia serwisu na bieżąco!

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Wszelkie prawa zastrzeżone (C)