Przesłanie środków masowego przekazu

Co mówią nam środki przekazu o seksie? Przedstawiają one wyraźne hasła, jak na przykład: „Jeśli jest to przyjemne, rób to”; „Tylko
święci i niechciani czekają do małżeństwa”; „Rób to tak często, jak chcesz, i z tyloma ludźmi, z iloma chcesz”; „Seks przedmałżeński jest nieszkodliwy”; „Gdy będziesz już mieć żonę lub męża, dalej będziesz mógł spać z innymi — przecież prawie wszyscy tak robią!”
Młody człowiek — mający ponad dziesięć lat — oglądając w ciągu roku programy telewizyjne widzi ponad dziewięć tysięcy scen sugerujących współżycie seksualne, zawierających komentarze lub aluzje seksualne. Spośród tych scen ponad siedem tysięcy, czyli około 80%, przedstawia seks poza małżeństwem. Coś takiego powtarza się każdego roku. Zanim osiągnie dwudziesty rok życia, zobaczy w telewizji dziewięćdziesiąt tysięcy scen o treści seksualnej. W popularnych serialach telewizyjnych, które przyciągają wielu młodych ludzi (głównie dziewczęta, lecz także chłopców), przesłanie to jest jeszcze silniejsze. 94% przedstawianych w nich kontaktów seksualnych ma miejsce poza małżeństwem. Pewien komentator napisał: „W codziennych serialach telewizyjnych przystojni mężczyźni i piękne kobiety wskakują do łóżek i wyskakują z nich jak muchy w upalny dzień”. Krytyk filmowy z Chicago, Roger Ebert, dobrze podsumowuje podejście przemysłu filmowego do moralności: „środki masowego przekazu są częścią życia (…), film wnosi swój wkład w życie i odzwierciedla je. Rzadko się jednak zdarza film, który zajmowałby się jakimś problemem moralnym w moralny sposób”.

Witaj na moim blogu! Jestem nauczycielką w Liceum, wiem jak ważna dla człowieka wchodzącego w dorosłość jest wiedza jaką posiada. Serwis poświęcony jest edukacji o rozwojowi. Jeśli podobają Ci się artykuły jakie tutaj zamieszczam to zapraszam do śledzenia serwisu na bieżąco!

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Wszelkie prawa zastrzeżone (C)