POZYSKANA WIEDZA

Polscy badani pozyskiwali wiedzę o współpracy rodzina-szkoła-gmina oka­zjonalnie, nie realizując żadnych programów w tym zakresie.Holendrów myślenie o współpracy rodzina-szkoła-gmina przenika idealizm, który w związku z jego cechami określiłam jako sentymental­ny humanizm. Badani konstruowali swoje wypowiedzi, jakby będąc zapatrzonymi we wzniosłe, aczkolwiek utarte w potocznej mentalno­ści, nieco zbanalizowane wartości i cele. Szlachetność formułowanych przez nich ideałów odnoszących się do człowieka, jako podmiotu współpracy rodzina-szkoła-gmina nie pozostawiała wątpliwości, co do ich słuszności, lecz odwoływanie się do nich w warunkach, w których są skrajnie spopularyzowane, można uznać za idealizm w przesadzonej postaci sentymentalnego humanizmu. Zakorzenia się on prawdopo­dobnie w ideologii religijnej, jaka wyraźnie zdominowała myślenie Holendrów o współpracy stanowiącej przedmiot badania.Studenci postrzegali rodziców jako partnerów i siebie jako podmio­ty autonomiczne w relacji z nimi.

Witaj na moim blogu! Jestem nauczycielką w Liceum, wiem jak ważna dla człowieka wchodzącego w dorosłość jest wiedza jaką posiada. Serwis poświęcony jest edukacji o rozwojowi. Jeśli podobają Ci się artykuły jakie tutaj zamieszczam to zapraszam do śledzenia serwisu na bieżąco!

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Wszelkie prawa zastrzeżone (C)