PODOBNE KONKLUZJE

Podobne konkluzje sformułowały amerykańskie badaczki „sieci przekonań” (orientacji?) przyszłych nauczycieli, postulując model Teacher as a Learner – Person First.Jako bliskie powyższym analizom kształcenia wkomponowanym w modele J. Rutkowiak można traktować też refleksje A. Janowskiego. Sformułowane przez niego wnioski mieszczą się w podobnym obsza­rze, ujmując dwa zasadnicze podejścia w orientacjach dydaktycznych ogółu amerykańskich i angielskich nauczycieli: progresywistyczna – charakteryzująca liberałów i nauczycieli radykalnych oraz tradycyjna – typowa dla konserwatystów. Niezależnie od tego podziału, kompleks niższości cechuje wszystkich i napędza różnego rodzaju, często groźne dla uczniów, strategie postępowania, tworząc tym samym zachętę do utrzymywania krytycznego charakteru kształcenia nauczycieli. Rezul­taty uzyskane przez I. Kaweckiego w badaniu przekonań, dotyczących edukacji, właściwych studentom polskim, mogą być także potwierdze­niem wyrażonego wyżej kierunku potrzebnych zmian.

Witaj na moim blogu! Jestem nauczycielką w Liceum, wiem jak ważna dla człowieka wchodzącego w dorosłość jest wiedza jaką posiada. Serwis poświęcony jest edukacji o rozwojowi. Jeśli podobają Ci się artykuły jakie tutaj zamieszczam to zapraszam do śledzenia serwisu na bieżąco!

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Wszelkie prawa zastrzeżone (C)