METODYKA I WYBRANE KONCEPCJE

Jakie jest miejsce rodziców w szkole? Jak układają się relacje miedzy nauczycielami a rodzicami? Jaki kształt tych relacji jest najbardziej pożą­dany z punktu widzenia potrzeb dziecka? Takie pytania pojawiają się przy okazji dyskusji o programie wychowawczym zreformowanej szkoły, w których główny akcent pada na współpracę środowisk życia dziecka. Opierając się na doświadczeniach w pracy z nauczycielami oraz z ro­dzicami, spróbujemy określić relację miedzy nimi. wskazując na trud­ności, a także nadzieje, jakie można wiązać ze współpraca obu stron.Specjaliści zajmujący się rodzinami uważają, że pójście dziecka do szkoły może być momentem krytycznym w życiu jego rodziny (szcze­gólnie jeśli dziecko wcześniej nie korzystało z przedszkola). Rodzice, którzy dotychczas sami zajmowali się swoim dzieckiem – oddają je pod opiekę obcych ludzi. Co wtedy przeżywają? Rodzice, z którymi rozma­wiałam martwili się o swoje dziecko, zastanawiali się, jak sobie poradzi w nowych sytuacjach, wahali się pomiędzy nadzieją i dumą, „że taki już dojrzały”, a obawami „co on tam robi, jak się czuje?”.

Witaj na moim blogu! Jestem nauczycielką w Liceum, wiem jak ważna dla człowieka wchodzącego w dorosłość jest wiedza jaką posiada. Serwis poświęcony jest edukacji o rozwojowi. Jeśli podobają Ci się artykuły jakie tutaj zamieszczam to zapraszam do śledzenia serwisu na bieżąco!

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Wszelkie prawa zastrzeżone (C)