KONIECZNA INTERWENCJA

Zastrzega­my jednak, że nie jest naszym zamierzeniem stworzenie optymalnego czy uniwersalnego modelu współpracy Po pierwsze dlatego, że stwo­rzenie takiego modelu wymagałoby analizy prawnej, a nie jesteśmy specjalistkami od prawa rodzinnego czy szkolnego. Po drugie – sadzi­my, że możliwe są różne modele współpracy nauczycieli i rodziców, np. w zależności od tego, jak zostanie określona rola nauczyciela czy zakres współpracy szkoły z rodziną w statucie szkolnym, a także indywidual­nych potrzeb każdej ze stron. Próbujemy spojrzeć na te kwestie z punktu widzenia potrzeb dziec­ka, a także doświadczeń rodziców i nauczycieli opisanych w pierwszej części artykułu. Zaznaczamy też, że nasze rozważania nie będą obejmo­wać przypadków przemocy, zaniedbania czy łamania praw dziecka przez rodziców lub nauczycieli. W takich przypadkach konieczna jest bowiem interwencja, zanim będzie możliwa współpraca.

Witaj na moim blogu! Jestem nauczycielką w Liceum, wiem jak ważna dla człowieka wchodzącego w dorosłość jest wiedza jaką posiada. Serwis poświęcony jest edukacji o rozwojowi. Jeśli podobają Ci się artykuły jakie tutaj zamieszczam to zapraszam do śledzenia serwisu na bieżąco!

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Wszelkie prawa zastrzeżone (C)