Dlaczego „przespanie się z czymś” jest takie istotne?

Naukowcy odkryli, że faza REM zaangażowana jest w uczenie proceduralne praktycznych umiejętności. Podczas snu REM mózg przetwarza nabyte w ciągu dnia doświadczenia – eksperymenty wykazały, że schemat aktywności mózgu w fazie REM pokrywa się dokładnie ze schematem obserwowanym u osób wykonujących daną czynność. Uczenie proceduralne odbywa się kawałkami, a faza REM zdaje się wzmacniać ten proces, prowadząc do łączenia owych kawałków. Po obudzeniu, gdy zaczynamy ponownie ćwiczyć, dysponujemy już większymi fragmentami danej całości, tak więc im więcej snu REM, tym lepiej. Aby sen REM był efektywny, musi wystąpić w ciągu 24 godzin od nauki, w przeciwnym wypadku nie wpłynie na poprawę naszych umiejętności. Małe dzieci mają do przyswojenia mnóstwo takiej praktycznej nauki, nic więc dziwnego, że im mniejsze dziecko, tym więcej czasu spędza w fazie REM. Z wiekiem ilość snu REM zostaje zredukowana. Niemowlęta i dzieci w wieku po- niemowlęcym potrzebują zatem wielu krótkich drzemek, podczas których wszystko to, czego się uczą, zostaje skonsolidowane.

Witaj na moim blogu! Jestem nauczycielką w Liceum, wiem jak ważna dla człowieka wchodzącego w dorosłość jest wiedza jaką posiada. Serwis poświęcony jest edukacji o rozwojowi. Jeśli podobają Ci się artykuły jakie tutaj zamieszczam to zapraszam do śledzenia serwisu na bieżąco!

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Wszelkie prawa zastrzeżone (C)